Dítě týrané, zneužívané a zanedbávané

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Dítě týrané, zneužívané a zanedbávané

  2. Základní informace k životní situaci

    Jde o situace, kdy péče rodičů o nezletilé dítě není vyhovující; kdy je dítě například nadměrně trestáno, psychicky týráno nebo sexuálně zneužíváno ať už osobou dítěti blízkou nebo osobou cizí. Dále jde o stituace, kdy osoby odpovědné za výchovu dítěte péči o něj zanedbávají, dítěti neposkytují dostatečnou výživu a odpovídající zdravotní péči, nebo dítě ponechávají dlouhou dobu samotné bez dozoru ať už v denních nebo v nočních hodinách atd.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Upozornit oddělení sociálně-právní ochrany dětí na tuto skutečnost je nejen oprávněn ale i povinen každý, kdo se o této situaci nezletilého dítěte dozví; mohou to být občané i instituce. Upozornění mohou provést osobně, písemně, mailem nebo telefonicky; prověřena musí být i anonymní oznámení. Oznamovateli je zaručeno zachování anonymity, a to v souladu s § 57 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zvláštní podmínky nejsou stanoveny. Každé oznámení je prošetřeno a každá situace vyžaduje individuální přístup.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Kontaktem s pracovníkem úseku sociálních a vnitřních věcí a oznámením situace, ve které je podezření na týrání, zneužívání nebo zanedbávání nezletilého dítěte.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Má-li dítě trvalý pobyt v městském obvodu Stará Bělá, nebo se zde právě fakticky zdržuje, je touto institucí Úřad městského obvodu Stará Bělá - úsek sociálních a vnitřních věcí.

    Podezření z týrání, zneužívání nebo zanedbávání nezletilého dítěte lze také ohlásit na všech služebnách Policie České republiky.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobním jednání občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti.

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formuláře nejsou třeba.

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Jednání probíhá bez poplatků.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Bez zbytečného odkladu dle možností jednotlivých pracovišť.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Všichni, kteří mohou k dané situaci podat důležité informace.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Spolupráce s pracovníky oddělení sociálně-právní ochrany dětí.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít
  14. Popis byl naposledy aktualizován

    02.10.2011

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno